درس ششم

سیمای خوبان – درس ششم هدیه های آسمان ششم

سیمای خوبان

سیمای خوبان

سیمای خوبان

با عرض سلام خدمت دانش آموزان عزیز و همکاران گرانقدر؛ با درس ششم هدیه های آسمان پایه ششم دبستان«سیمای خوبان» در خدمتتون هستیم. لطفا ابتدا متن کتاب درسی را به خوبی مطالعه نمایید. و سپس سوالات زیر را بررسی کنید.

سوالات متن درس«سیمای خوبان»:

  1. کتاب راهنمایی و هدایت مردم چیست؟ قران
  2. بهترین راه هدایت بشر چیست؟ معرفی الگوهای برتر انسانی
  3. کدام آیه از قرآن به آیه تطهیر معروف است؟ آیه ی ۳۳ سوره احزاب
  4. معنی و مفهوم آیه ی« انما یرید الله لیذهب عنکم رجس اهل البیت و یطهرکم تطهیرا» چیست؟ یعنی خدا اراده کرده است تا تمام پلیدی و ناپاکی ها را از شما اهل بیت دور سازد و شما را پاک و مطهر گرداند. – این آیه بیانگر پاکی و معصومیت اهل بیت است.
  5. کدام امام هنگام مسافرت خویشاوندی خود را با پیامبر(ص) بازگو نمیکرد؟ امام سجاد(ع)
  6. آیه ی تطهیر را با معنی بنویسید: « انما یرید الله لیذهب عنکم رجس اهل البیت و یطهرکم تطهیرا» معنی: خدا اراده کرده است تا تمام پلیدی و ناپاکی ها را از شما اهل بیت دور سازد و شما را پاک و مطهر گرداند.
  7. چرا خداوند در قرآن امامان را مورد ستایش قرار داده است؟ چون مهربان و خوش اخلاق بودند، به سادگی خطای دیگران را می بخشیدند، کینه به دل نمی گرفتند، اشتباهات مردم را به رخ آنها نمی کشیدند و آنها را سرزنش نمی کردند.
  8. امامت یعنی چه؟ یکی دیگر از اصول دینی مسلمانان است؛ امام کسی است که بعد از پیامبر رهبری جامعه اسلامی را بر عهده می گیرد.
  9. دلیل مشورت امام کاظم با کارگران چه بود؟ اینکه شاید چیزی به ذهن آنها برسد که به ذهن او نمی رسید.
  10. اهل بیت به چه چیزی بیشترین اهمیت را می دادند؟ به نماز
  11. اهل بیت دارای چه ویزگیهایی بودند؟ مهربان و خوش اخلاق بودند، به سادگی خطای دیگران را می بخشیدند، کینه به دل نمی گرفتند، اشتباهات مردم را به رخ آنها نمی کشیدند و آنها را سرزنش نمی کردند و اگر عیب کسی را می دانستند غیر مستقیم به او می فهماندند و بابت خویشاوندی با پیامبر(ص) برای خود امتیازی قائل نمی شدند.

۱۲ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا